Selamünaleyküm hocam. Uzun bir aradan sonra yine kapınızı çalıyorum. Allah afiyetler versin. Hocam sorum; Öfke ile yapılan yemin için keffaret orucu gerekir mi? Bir diğer sorum, Kıblegâh Evler, Mü’min Ev, Hani Din Hepimizindi kitaplarınızı okudum. Rabbim kaleminize güç size de uzun hayırlı ömürler versin. Kadın evde oturmalı çocuk doğurup eğitmeli, mü’min nesiller yetiştirmeli demişsiniz. Ben öğretmenim ve çalışıyorum. Çalışırken de mü’min nesiller yetiştiremez miyiz? Üniversiteyi okumamın nedeni Allah rızası idi. Ayrıca kadın eşinden izinsiz dışarı çıkamaz demişsiniz. Kadın babasının evine eşinden izinsiz gidemez mi? Doğuda şöyle bir anlayış var, erkek izin vermezse babasının cenazesine bile gidemezmiş, bu doğru mu? Çalışan eşler parasını eşine vermek zorunda mı? Ahiret hesabı nasıl olacak?
Selamünaleyküm.
Sinir halinin yani öfkenin yemine etkisi yoktur. Normal durumda veya öfkeli fark etmez; yeminin sonucu ne ise o yapılır.
‘Kadın evde oturmalıdır’ diye bir kuralı, ‘evden çıkmasın, çalışmasın, çalışması hiç mümkün değildir’ diye demiyoruz. Mevcut çalışma şartlarının kadını evinden çıkarırken kimliğinden de çıkardığına dikkat çekmek istiyoruz. Elbette kadın da yeri gelir çalışabilir, hele hele dinine hizmette mesafe kat edebilir; neden olmasın? Ama nerede ve nasıl sorularının cevabına dikkat etmek gerekir. Sözünü ettiğiniz iyi niyetler kolay konuşuluyor da uygulamaya gelince göremiyoruz maalesef. Herkesin kalbi ile Rabbi arasında bir köprü vardır. O köprüye başkası müdahale edemez. Kadınlık ve annelik ruhu zedelenmiyorsa, iş esnasında bir haram işlenmiyorsa neden çalışmasın kadın?
Kadının evinden dışarı çıkmasında eşinin izni temel ilkedir. Anne baba ziyareti, mesela ayda bir ziyaret ise eşin bunu engellemesi hakkı değildir. Üç günde bir yatıya gitme gibi bir ziyareti engeller, bu eşin hakkıdır. Durumu şu şekilde anlamamız gerekiyor. ‘Kadın, nikâh akdinden sonra kendi başına değildir, eşinin emretme hakkını bilmelidir.’
4-Kadın çalışıyorsa, kazandığı üzerinde eşinin tasarruf hakkı yoktur. Bu konuda erkek, kadına müdahalede bulunamaz. Kadın, zekâtını verir, kurbanını keser, dilediği gibi harcama yapar. Bütçesinin sorumlusu kendisidir.
Yorumlar kapalı, ancak trackbacks Ve pingback'ler açık.