Ben yaklaşık olarak son iki yıldır kaza oruçlarımı tutmaya çalışıyorum. Aslında geçmişte tuttuklarım da var ama herhangi bir yere kaydetmediğim için ne kadar tuttum, ne kadar kaldı pek hatırlamadığım için elimden geldiğince çok tutmaya çalışıp ilk hayız gördüğüm yıldan itibaren borçlarımı bitirmeye çalışıyorum. Tabii evde babamda olduğu için biraz da edepten ötürü özellikle oruç tuttuğum günleri faziletli günlere denk getirip babama karşı sanki nafile oruç tutuyormuşum süsü veriyordum, hem de o faziletli günlerin de sevabından faydalanırım diye düşünüyordum. Yalnız, geçen gün fıkıh kitabında şu cümleyi okuyunca kafam karıştı, size sormak istedim. Fıkıh kitabında diyor ki, “Bayram günleri gibi, yasaklanan günlerde kaza orucu tutmak kafi değildir. Zilhicce ayının ilk günlerinde olduğu gibi oruç tutulması adanan günler ile girmiş bulunan ramazan günlerinde kaza orucu tutmak da kafi değildir. Çünkü bu sayılan günler eda için belirlenmiş günlerdir. Dolayısıyla kendilerine tahsis edilen oruçlardan başka bir orucu kabul etmezler…” (İslam Fıkhı Ansiklopedisi, Prof. Dr. Vehbe Zuhayli Sf: 206 , Cilt no:3 ). Hocam ben özellikle Zilhiccenin ilk 9 gününde kaza orucu tuttum şimdi buradaki açıklamaya göre benim tutmuş olduğum oruçlar kazalarımın yerine geçmedi mi? Nafile mi oldu?
Selamünaleyküm. Siz kazaya niyet etti iseniz o oruçlar kaza yerine geçer, nafile olanı ise tutulmamış olur ama bu sizin için bir eksiklik değildir. Önemli olan farz eksiğinin olmamasıdır.