Selamunaleykum hocam. Yaşadığım bölgenin cami cemiyetinin yönetimi bizimle faiz konusunu tartışırken Almanya’da yaşayanların faiz ile ev almalarının caiz olduğunu söylediler. Ben karşı gelerek sizin sohbetlerde sıkça vurguladığınız faizin haram olduğunu, bunun Almanya’da da Türkiye’de de aynı olduğunu söyledim ve sizi sevdiklerini bildiğim için sizden örnek verdim. Onlar ise: “Nureddin hoca Türkiye için konuşuyor” dediler. Ben de “O zaman Fetva Meclisi’nden soralım” diye teklif ettim. Bu konuyu aydınlatırsanız sevinirim. Müslüman cami yöneticileri bile bu konuda gevşek davranıyorlar maalesef. Şimdiden teşekkür ederiz. Allah razı olsun
Güzel kardeşim,
Maalesef bu konuda Avrupa’daki kardeşlerimiz hassasiyetlerini kaybetmek üzeredirler. İmamlarımızdan sadece birinin bir fetvasını ele alıp Avrupa’da faizin caiz olacağını söylüyorlar. Burada sinsi bir hile var. O hileyi size izah edeyim.
Ebu Hanife rahmetullahi aleyh, faizin bir sömürü aracı olduğunu, faizle beraber insanın ezileceğini esas alarak şöyle bir sonuca ulaşmıştır:
Faiz, zavallıyı ezdiği için haramdır.
Bir Müslüman’ın yaşadığı Darulharbte yani SAVAŞ DURUMUNDA OLDUĞU bir ülkede, kâfiri ezmek için faiz alması caiz olabilir.
Mesele budur.
Siz orada savaş durumunda mısınız?
Madem savaş durumundasınız neden evlerinizde keyif sürüyorsunuz?
Akşamları teşkilatta toplanıp haberleri izlemek savaş yapmak mıdır?
Ortada bir savaş durumu olmadığı gibi oradaki Müslümanlar, sosyal sistemi ile o ülkeleri benimseyeceklerine dair taahhütlerde de bulunmuşlardır. Sadece para bulmak için dinin bu bölümünü suiistimal etmek çok tehlikelidir. Bir de bunu cami yapmak için kullanmak bilmem ne ile anlatılmalıdır?
Dinin Türkiyesi Avrupası m ı olur, din dindir. Siz uzak durun, tartışmayın. Siz de onlar da kalbinize danışın. Gerekeni de yapın. Allah yardımcınız olsun.