1. Soru: Hocam araştırmalarıma göre Hanefi mezhebine göre sakalı jiletle kazımak tahrimen mekruh. Ancak bir sitede Hanefi mezhebinin bu görüsü nasıl savunduğunu okudum ve Safii mezhebinin bazı imamlarıniın sakal traşı olmanın tenzihen mekruh olduğu görüsünü okudum.Imam Nevevi gibi imamlarin savundugu görüs bana daha dogru geliyor.Ancak takildigim bir yer var. Ben Hanefi mezhebini “taklit eden” biri oldugum icin diger bir mezhebteki argumentasyonu daha dogru buldugum icin o görüsü kabullenmem dogru olurmu? Yani yanlis hatirlamiyorsam ben bu sekilde bir mukallit oluyorum ve ictihad yapma ehliyetim kesinlikle yok. Bu bir ictihad mi oluyor?
2. Soru:Bu gectigimiz Ramazan ayinda ailemden biriyle cilt doktoruna gittik. O kiside birkac günden beri bir yara vardi. Doktor ona bir termin verdi ve terminde ne oldugunu tespit etmek icin örnek alinmasi gerekiyordu. Termin gününü o yara patladi ve icindeki su cikti. Ve artik o örnegin alinmasinin gerek olmadigini sanan ailemden o kisi o gün oruc tuttu. Biz o termine yinede gittik. Cilt doktoru o yaradan illaki örnegi almak istedigini söyledi. Ben bunun cok önemli olup olmadigini sordum ve önemli olduğu cevabini aldim. Netice olarak orda bir igne batirildi ve dolayisiyla oruc bozuldu. Bu orucun keffaretimi yoksa kazasimi gerekir? Gittigmiz doktor ancak bir müslüman doktor degildi.
Sorunuzdaki birinci bölümde taklit olarak kimi, nasıl izleyeceğinizi beyan ettiğiniz için benim söyleyebileceğim bir söz kalmamaktadır.İkinci sorudaki meseleye gelince, sadece iğne batırmakla oruç bozulmaz; iğnenin ilaç veya benzeri bir sıvıyı deri altına akıtması ile oruç bozulur. Eğer böyle olduysa yani iğneden deri altına ilaç verildiyse o günün orucu tekrar kaza edilir. Bu kadar.