Selamünaleyküm hocam.
Ebu Hanife’nin kim sahih bir hadis bulursa onunla amel etsin, benim görüşümü terk etsin şeklinde açıklaması mevcuttur. Öyleyse neden sahih bir hadis bulunca, onunla amel etmeye kalkınca kendi mezhebimizin hükümleri dışına çıkmış oluyoruz? Yani demek istediğim sahihliğinde şüphe edilmeyen bir hadis gördüm diyelim bununla neden amel edemiyorum? Mesela hanefiler dışındaki cumhura göre eller omuz hizasına kaldırılır ve cumhurun görüşü daha doğrudur. O halde neden biz cumhurun görüşüyle amel edemiyoruz?
Selamünaleyküm. Sahih hadis bulunduğu hâlde, Ebu Hanife rahmetullahi aleyhin amel etmediği tek bir mesele yoktur ki? Bunu nereden çıkardınız. Sahih hadisin karşısında ya bir başka sahih hadis daha vardır ya da âyet vardır. Mesele sizin zannettiğiniz gibi değildir.