Essalamun aleykum. Almanya’da bir bankada baş hukuk danışmanı olarak çalışan bir dostum var. Kendisi en başta tabii faizli muameleler, sözleşmelerle ilgileniyor. Kredi sözeşmeleri, reeskont ve benzeri bankacılık muamelelerini yapıyor, müşavirlik yapıyor. Geçenlerde telefonda ona dedim ki, darül harbte müslümanların gayrimüslimlerle faizli işler yapması hatta faiz alması da caizmiş, o yüzden gayrimüslimlerle yapacağın muamelelerde bir sakınca yokmuş diye bir yerden okuduğum bir şeyi ağzımdan pat diye söyleyiverdim. Çünkü önceden beri aç kalmadıkça bankada çalışmanın haram olduğunu söylemiştim kendisine. Şimdi bu işin aslını söylerseniz hem ben haddimi aşmamış olur hem de bir yanlışlık varsa durumu düzeltmiş olurum. Hürmetlerimle.
Selamünaleyküm. Fıkhımızda böyle bir içtihat vardır ama bu içtihat yaygın, kabul edilmiş bir içtihat değildir. Ayrıca ‘Darulharb’ kavramının da içini nasıl doldurduğumuz önemlidir. Vize alıp yaşanan ya da Avrupa’daki Müslümanlar gibi yarı vatandaş olarak yaşanan bir yer eğer Darulharb ise sizin orada ne işiniz var? Faize bulunabilecek bir kılıf yoktur.