Abdestte Uzuvları İkinci ve Üçüncü Defa Yıkamanın Hükmü
Bir kaynakta farz olan dirsekleri yıkamanın hükmünün 1’den fazlasının sünnet olduğu yazıyordu. Bir sohbet esnasında ilahiyat mezunu bir ağabeyim şöyle söyledi: Birinci yıkamada her tarafını yıkamalısın, kolunu dirseklerle beraber. 2. ve 3. yıkamada bunun tamamlamak gibi bir şey olmaz. İlki eksik ise (yıkanmamış yer kalmış ise şayet) diğerleri tam olsa da abdestin olmamış demektir. Doğrusu nedir acaba?
Birinci yıkayışların esas olduğu doğrudur. Bu da şu demektir: İkinci ve üçüncü yıkayışlar olmasa da abdestte sakınca olmaz, ecri azalır. Ama ikinci ve üçüncü yıkayışların, eksikleri tamamlamadığı doğru değildir. Sünnetlerin en büyük özelliklerinden biri de eksiklerimizi tamamlamaya yardım etmeleridir.